Tips på träningspass om man vill hålla formen.

Här sliter jag forsatt med hälsan.

Jag känner mig mycket bättre i mitt knä. Dock har jag fått en infektion i/av såret på höften (tror att läkaren sa att odlingen visade på stafylokocker) vilket jag tar antibiotika mot = då ska man inte ta ut sig. Jag rör på mig lätt och har gjort lite styrkeövningar såsom armhävningar, magövningar samt har jag cyklat till jobbet (7 km). Träning med en icke frisk kropp är inget för mig. Jag tycker man ska lyssna på sin kropp när den säger ifrån, det gör jag oftast och har inget emot att lägga in en extra vildag om så behövs. Just nu har det dock blivit lite många dagar med den varan!

Hoppas att det är ok att jag snodde en bild av dig A-K!?

Hoppas att det är ok att jag snodde en bild av dig A-K!?

Anna-Karins träningspass.

Igår fick jag ett sms av en av de mest vältrimmade tjejer jag känner, Anna Karin, bland annat innehöll det en fråga om hur jag mår men också ett av hennes träningspass hon utfört. Det är som vanligt hårt arbete som gäller för att hålla sig i formidabelt skick:

”3 mil cykling. 50 situps. 50 ryggdrag. 50 armhävningar på tå (!!!!). 50 tåhävningar. 50 knäböj. 50 sidoplanka. 50 fällkniv. Mellan varje övning springer jag 150 m. avslutar med 3*1 min planka. Gott”

Hon är en av de få jag känner som kan lägga in 50 armhävningar på tå i sitt träningspass. För övrigt är det genom cyklingen vi har lärt känna varandra, Anna-Karin är liksom Åsa (som jag tidigare nämnt) en talang i cykel.

Inspirerande!

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s