Ryggskott är inget roligt skott.

20140124-220635.jpg
Jag vaknade före klockan ringde imorse och tog tillfället i akt att köra ett kort träningspass. Värmde upp (i -5 grader) med en liten morgonjogg och körde sedan övningar på balansbollen.
Plankan

20140124-221103.jpg
Armhävningar

20140124-221233.jpg
Balansbollträning är unikt eftersom den tvingar till att träna på instabilt underlag. Därmed aktiveras den stabiliserande funktionen hos musklerna.

Ryggskott
Inte nog med att dagen började hos tandläkaren (jag gillar min tandläkare jättemycket men ogillar borren). Strax före lunchtid idag började ryggen värka rejält och jag kunde varken stå, gå eller sitta utan smärta. Som den googledoktor jag är fann jag att det troligtvis är ryggskott.
Förr trodde man att man skulle vara still men nu vet man bättre och menar att rörelse i största möjliga mån är toppenbra. Vi bytte ut cykelpasset till en promenad och jag måste säga att det hjälpte. Får se om det kan bli cykling imorgon, hoppas det!

Det kräver koncentration och balans att stå på knä på bollen och samtidigt göra bicepscurls.

20140124-223721.jpg

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s