Träningspass med Marcus och Keith på Isaberg.

Att sova till åtta på veckans enda lediga dag var skönt och framförallt välbehövligt. Det var dessutom fint väder, så fint att jag lockades ut i trädgården och påbörjade vårstädning. Det är många timmars lövkrattande, sopande och fixande kvar men någonstans ska man börja.

Efter att ha bryggt en termos Zoegas kaffe, brett hemmabakta frallor och packat med morotskaka åkte jag till Hestra och mötte upp Marcus. Vi hade stämt träff för att cykla tillsammans klockan 13. Men Marcus var tidigare på plats och hann, trots nattarbete, med att hjälpa Keith att märka upp en led. För övrigt slet de med att göra berget än mer attraktivt för oss cyklister ända in på senkvällen igår också.

Rundorna
Vi började med orange led. En ca 2,5 km uppförsbacke på grus, ca 1,5 km stig och en lång och fin nedfart som löper över sten och rötter. Både jag och Marcus var glada över att klara nerfarten så pass bra och smärtfritt. Träningen på Isabergs fina nerförslöpor, tekniska stigpartier mm har gjort mig mer orädd och säkrare. Numer tycker jag tom att det börjar bli kul att åka nerför.

Efter den körde vi den nya blå/svarta leden som går runt och över berget. Ca 6,5 km. När stigen sätter sig ordentligt kommer den bli grym!

Hämtade Keith
Vi hämtade upp Keith som fortsatt att märka upp leder men bytte om till cykelstass. När vi ändå körde förbi den vita slingan blev jag sugen på att köra ett varv på tid. Det är alltså ett 2 km långt Strava segment på en kuperad stig. Förra lördagen körde jag på 6,12 min och idag på 5,47 min. Alltid något! Främst fick vi ett bra intervall på ca 6 min.

Vi cyklade vidare på den nya rosa bandet leden.

Vidare mot den gula tekniska leden.

Avslutade med att köra upp på berget ännu en gång och tog den blå ledens nya avslutning. här håller en grävare på att fixa doserade kurvor och vopisar. Kommer bli en grym nerfart, riktigt rolig.

Vi hade tur med vädret och Sverige fortsätter att visa en av sina bättre sidor, det vart tom för varmt ett tag. Både jag och Marcus hade mot slutet en fotisättning i vatten, efter det kändes det kallt att ha sommarskor.
Tack för sällskapet och en trevlig fikastund efteråt!

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )