Utökat träningsprogram.

_MG_0401

Ingen cykling ute på ett tag. Fotograf: mjfoto Plats: El Plomo Växjö

 Utökade möjligheter med träning.

Utefter förutsättningarna är jag glad för att kunna vara ute och gå och få röra på mig. Men långa promenader varje dag känns segdraget (även när jag har något att lyssna på).

Eftersom det såg bra ut på röntgen av nacken och att övriga frakturer har börjat läka pratade jag och läkaren om nästa steg med träningsmöjligheter utefter mina förutsättningar.

Cykling är en skonsam sport.

Jag har tur som ägnar mig åt och älskar cykling. Det är en skonsam sport och därför har jag nu fått rekommendationen att jag kan köra på en spinningcykel.

Mina ben är fullt friska och hjärtat likaså, däremot måste jag sitta upprätt med ryggen. Det funkar jättebra och jag älskar att få snurra runt benen och få lite högre puls igen. Det finns inga konkreta prestationsmål eller något träningsschema utan detta är bara en del av min rehabilitering och passen blir utefter hur jag känner mig. Första passet vart 20 minuter och efter det har jag kört mellan 30-40 minuter. Det är ovant men känns helt rätt.

Jag gör även repetitioner med benböj utan vikter, vadpress och ett par magövningar.

Vidare när jag fått av mig korsetten och nackkragen blir jag ordinerad att simma. Simning är en optimal sport då många muskelgrupper arbetar samtidigt och man får igång rörligheten.

Ingen cykling ute på ett tag.

Jag får hålla till godo med att titta på cykling ute tills vidare.

En reaktion på ”Utökat träningsprogram.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s