Rapha Festive 500 är en rejäl utmaning i alla dessa minusgrader.

På tal om vädret. Igår hade vi -15 när jag steg upp. Det är på tok för kallt för min smak, ställde in den tänkta cyklingen till jobbet och tyckte till och med att det var kallt att ta bilen.

Mot målet (Festive 500).
Kort arbetsdag 7,30-13,30 för att sedan bege mig ut på cykeln medan det fortfarande var ljust.

/home/wpcom/public_html/wp-content/blogs.dir/7d8/16119904/files/2014/12/img_0402.jpg
-10 när jag begav mig och kallt ända in i märgen. Kylan är en kamp. Men jag ser på STRAVA och läser på nätet att många härdar ut. T ex såg jag att cykelbloggaren Öijer hade varit ute i flera timmar i -17 grader. Fy tusan vad kallt, hur är det möjligt?

Cykeln gör vad den ska utan krångel och kroppen likaså. Jag fattar inte att det är sant men jag kände mig ännu starkare igår. Roligt så länge det varar.

/home/wpcom/public_html/wp-content/blogs.dir/7d8/16119904/files/2014/12/img_0404.jpg
Jag älskar att cykla i skogen och får en härlig känsla i hela kroppen. Därför började jag rundan på skogsvägar, men med tanke på klockan, kylan och kilometrarna var jag tvungen att bege mig ut på lite mer lättrullade vägar.

/home/wpcom/public_html/wp-content/blogs.dir/7d8/16119904/files/2014/12/img_0430.jpg
Skrapade ihop nästan 6 mil och det tog sin tid: 2h 48 min, det hann bli mörkt före jag nådde hemmets varma vrå.

/home/wpcom/public_html/wp-content/blogs.dir/7d8/16119904/files/2014/12/img_0422.jpg
Vad återstår i utmaningen?
Nu har alla STRAVA Rapha Festive 500 utmanare två dagar på sig att slutföra. Jag har nio mil kvar, det känns som om det ska gå att fixa. Men kroppen var trött igår efter passet och jag börjar känna mig lite sliten. Därför blir det ett kort pass efter jobbet idag.

Sedan hoppas jag att jag kan hålla ut och cykla de sista milen på nyårsaftonsmorgonen. Efter att jag har klarat detta är jag värd ett fint paket, så jag har redan tänkt ut vad jag ska ge mig själv. Men som sagt, först gå i mål!

Efter denna tuffa period väntar en mycket lugnare träningsperiod. Mindre cykling och mer styrka, lite simning och en del vila.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s