Träningsveckan som passerat.

Veckan som gick blev riktigt bra om man jämför med mina senaste veckor som inte har känts speciellt bra i kropp och knopp. Träningsmässigt fick jag till det jag ville. Inte så mycket högintensivt men bra med timmar på cykeln och hyfsad återhämtning.

Måndag: Vila
Tisdag: Cykling CX (cross) ca 2 h 10 min
Onsdag: Styrka morgonpass ca 20 min,  Cykling CX ca 1 h 20 min
Torsdag: Cykling MTB ca 1 h 25 min
Fredag: Bröstsim ca 30 min med mycket träningsvärk både lördag, söndag och det känns även idag måndag.
Lördag: Cykling MTB 2 h 20 min på fina stigar med några pulshöjare.
Söndag: Cykling MTB 3 h, lite segt mentalt och sista halvtimmen var dryg för benen, men bra återhämtning efter passet. Och en bra tröskelintervall i Hindsenbacken, vilket förbättrade min tid på Strava rejält och tog mig till en tredje plast toatalt.

+10 h cykel får jag vara nöjd med. Bäst är att känslan har varit bra. Dessutom har jag promenerat med efterföljande stretch vilket jag fortsatt känner ett stort behov av att få till. Missar jag blir jag lätt stel. känner mig motiverad som tusan för kommande träningsvecka. Den börjar med vila : )

En bild på Keith och Niklas från den häftiga ravinen som vi cyklade genom i Eksjö i lördags.

IMG_7542

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google+-foto

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

w

Ansluter till %s