Morgonstund.

Det går att lära gamla…

Jag har inte alltid gillat morgonträning. Men de sista åren har det gått lättare för var gång och nu älskar jag morgnar med träning. Däremot är jag inte lika motiverad för att ta ut mig i intervaller i ottan men lågintensiva löppass och styrkeövningar, passen blir max en timme, väldigt ofta bara 30-40 minuter.

I natt sov jag så oroligt och vaknade flera gånger, vilket jag till slut tröttnade på. Istället för att vrida mig i sängen klev jag upp och tränade. Jag tände i kaminen och framför den körde jag ett 30 min styrke/konditionspass ifrån Skimbleappen. Efter det var jag varm nog att kliva upp i vårat iskalla hemmagym. Där fortsatte jag med rörlighet, balans och styrka. För mig är det fortsatt jätteviktigt att rehabträna efter olyckan, det är viktigt att jag inte slarvar och att jag ta hand om kroppen. Jag märker att jag blir mindre stel och starkare om jag håller i. Jag mår bättre.

Testa morgonträning!

Kanske är du en morgonmänniska och kör ett och annat träningspass som start på dagen. Om du inte gör det, ta dig tid att prova. Man behöver alltså inte ta sig till ett gym för att få till ett bra morgonpass. Räcker ypperligt med kroppsvikten, gummiband och boll. Mitt tips är att ladda hem ovan nämnda app och ha en liten stund till övers efter passet för att njuta av en favoritfrukost och sedan är du kanske såld.

  

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google+-foto

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

w

Ansluter till %s