Bra träningspass

Det är skönt att känna att det går åt rätt håll. Både med kroppen och med sömnen. Jag har kunnat gå längre, träna styrka, även med inslag av konditionsövningar och dessutom har mini sovit bättre för var natt. Första veckan var det på tok för många korta nätter samtidigt som vi hade mycket besök på dagarna så vi hann inte vila ikapp. Det blev på snudd kaos i kropp och knopp. Sömnen är ju a och o till det mesta i livet så de sista nätterna sätter vi högt värde på.

Anpassa träningen.

Efter att mini ätit och vi haft vakentid tillsammans passade jag på att träna. Medan hon sov sin förmiddagslur körde jag ett pass på ca 45 minuter i hallen. Babysar är inte direkt ljudkänsliga så att spela musik, lyfta vikter och göra hopp fungerar fint. Träningen bestod av ett program i appen ”Skimble”, dels med hantlar och dels med kroppsvikten. Det är många övningar som känns rejält jobbiga, tex mountainclimbers 90 sekunder. Armhävningar däremot är mycket lättare utan gravidmagen som extra tyngd.

Jag tycker att kroppen har återhämtat sig bra och märker skillnad för varje dag.

Jag har saknat känslan efter genomfört pass och är glad över att vara igång igen.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s