Cyklat och tränar bra.

Det där med att man kan äta vad man vill och dricka hur mycket kaffe som helst nu efter graviditeten stämde visst inte riktigt. Så länge man ammar ska man tydligen tänka sig för. Läste också att man inte ska amma direkt efter ett hårt träningspass pga av att man då har mjölksyra i musklerna. 

Just nu äter jag frukost och mini sover. Vi har promenerat till sjukhuset, jag ska på Apoteket och passar samtidigt på att fika. Som föräldraledig med skral inkomst är det tacksamt att för endast 40 kr få en kaffe och fralla.

Träning

Det går fortsatt framåt med träningen för min del. Jag provade att cykla på cx-cykeln i lördags, det fungerade, till min stora glädje, väldigt bra. Men jag är inte ute på långpass, nu handlar det mest om att komma i gång. Jag tror att det är bäst med varierad träning så här i uppstarten så jag blandar styrka, barnvagnspromenader, cykel, spinning och jag har även provat att springa några steg då och då under promenaden. Just löpning är jag extra försiktig med då det är frestande för bäckenet. 

Dagarna går väldigt snabbt och de består fortsatt mycket i att ta hand om och umgås med bebisen. Lägg därtill BVC besök, hushållsarbete, ärende och fika med nära och kära. Jag vill även få in träning, bakning och på sikt ska jag jobba med små projekt jag brinner för. För mig är det därför viktigt med planering i den mån det går. Jag vill inte fika/slösa bort dagarna. Vi är alla olika men jag trivs som bäst när jag får saker gjorda. 

Septembervädret har nog inte gjort någon besviken. Det är en ynnerst att kunna vakna till sol och ta morgonpromenader i ca 15 grader.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s